dimarts, 9 de juliol del 2013

Vampirs i homes llop

Pel 24 d'Abril vam llegir Tremolor de Maggie Stiefvater. S'ha de dir que amb la portada la novel·la ja paga i molts ja ens veiem a venir quin tipus de llibre ens llegiríem. No, no ens va sorprendre. El llibre ens presenta una mena de Crepuscle centrat en l'amor d'una noia i un home llop que es transforma si té massa fred . L'argument és molt crsi segons uns i molt maco segons unes altres. També presenta algunes incoherències necessàries perquè la novel·la avanci. El que crida l'atenció més que l'argument en sí, és la forma que li dona l'autora als capítols. Es van alternant els capítols,sempre narrats en primera persona: un l'explica la Grace (la noia) i un altre en Sam (el noi llop). A més, cada capítol en comptes de tenir un títol o un nombre hi ha el nom de qui ho narra (si en Sam o la Grace) i la temperatura a la que es troben, per preveure transformacions en el nostre protagonista caní.

A l'última lectura no ens allunyem del món paranormal i ens llegim un clàssic: Dràcula de Bram Stocker. Sí, aquesta vegada no va a l'institut, nio brilla quan li toca la llum del sol, aquesta vegada el vampir (l'original) és un maquiavèl·lic, sanguinari i extravagant compte que es vol mudar a Londres per poder tenir un bon festí i un munt de súbdits. Aquí l'estructura dels capítols també és, si més no, interessant. En comptes de capítols, tenim dies dels diferents diaris dels protagonistes, cartes i altres documents ordenats en l'ordre en que es van escriure, que ens serveixen per entendre la història.

Gary Oldman as Dracula in Dracula (1992) (1992)
D'aquesta última lectura no en vam fer una crítica exactament perquè en comptes d'això vam mirar la pel·lícula Dracula de Bram Stocker i, els que ens l'havíem llegit l'anàvem comparant amb l'original. De diferències en vam trobar sobretot amb l'estil, és a dir, passàvem d'un compte Dràcula "gentleman" dissimulat d'alguna manera a un Dràcula estrambòtic que feia por de lluny. També hi havia diferències importants en el guió com per exemple una mena de relació amorosa entre el vampir i una de les protagonistes que el director (Francis Ford Coppola) es va treure de la màniga.
-Daniel Rius-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada